Кабінет міністрів України планує заборонити обіг пального Євро-3 і Євро-4. Це рішення було прийнято для виконання протоколу наради щодо недопущення обходу санкцій у паливно-енергетичному комплексі, а також для відновлення вимог щодо якості пального на рівні не нижче Євро-5. Які переваги та недоліки рішення, докладніше розповість “Дніпро Оперативний”.
Раніше, постановою Кабміну від 13 травня 2022 року № 570, були внесені зміни до Технічного регламенту, які дозволяли введення в обіг та надання на ринку автомобільних бензинів та дизельного палива за екологічним класом Євро-3 і Євро-4 до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Зараз, за даними Кабміну, ситуація на паливному ринку України є стабільною. Налагоджені нові маршрути постачання нафтопродуктів, учасниками ринку укладено довгострокові контракти з європейськими виробниками та міжнародними трейдерами. Задовольняються потреби економіки держави, Збройних Сил України та інших споживачів бензинами та дизельним паливом належної якості та в необхідному обсязі.
Наслідки відмови
Заборона пального Євро-3 і Євро-4 може мати як позитивні, так і негативні наслідки для українського роздрібного паливного ринку.
З одного боку, це призведе до підвищення екологічного рівня України. Адже пальне Євро-5 містить менше шкідливих речовин, ніж пальне Євро-3 і Євро-4. Це зменшить кількість викидів в атмосферу, що позитивно позначиться на здоров’ї людей і навколишньому середовищі.З іншого боку, заборона може призвести до збільшення цін на пальне. Пальне Євро-5 дорожче в виробництві, ніж Євро-3 і Євро-4. Тому, якщо міні-НПЗ не будуть випускати пальне Євро-5, то це може призвести до дефіциту пального на ринку і підвищення цін.
Також не виключено, що в Україні може збільшитися обсяг підробленого пального. Мікро-НПЗ не можуть випускати пальне Євро-5, тому вони можуть бути зацікавлені в виробництві підробленого пального, яке відповідає стандарту Євро-5. Це може негативно позначитися на якості пального, що продається на українських АЗС.
Втім, у січні 2024 року спостерігається зниження цін на українських АЗС. Так, наприклад, автогаз в середньому подешевшав на 0,68 грн за літр. Середня ціна бензину А-95 – 81,05 грн за літр, а дизельного палива – 51,06 грн за літр.
Нагадаємо, ми писали раніше, що МВС внесе зміни до водійських посвідчень