Класифікація автошин просто вражає – сьогодні купити резину можна різного типу від десятків брендів для їзди влітку і взимку. Ще один критерій, на який багато водіїв звертають увагу – висота боковин, яка впливає на важливі якості їзди. Сьогодні детальніше розберемо особливості покришок зі зниженим профілем.
Профілем автомобільних шин є відсоткове співвідношення висоти до ширини. Цей параметр у маркуванні вказується другим значенням, відразу після ширини протектора.
Для прикладу, шоферу необхідно шини купити з параметрами 235/45 R18, де:
- 235 – ширина компаунду (вираховується у міліметрах);
- 45 – профіль;
- R18 – радіальна конструкція каркасу з 18-дюймовим діаметром (саме з таким діаметром необхідно купити диски).
Всі покришки з параметрами до 50% вважаються низькопрофільними моделями. Проблем з їхньою покупкою немає, а найширший вибір і найнижчі ціни пропонує інтернет-магазин шин №1 в Україні – Goroshina.ua.
Основні переваги шин з низьким профілем
Перше, що відразу помічається здалеку – відсутність яскраво вираженого візерунку. На поверхню наноситься однотипний дрібний малюнок з неглибокими водовідвідними канавками або навіть без них. Більшість низько профільних покришок вважаються спортивними, і ідеально виглядають на колесах елітних автомобілів.
Автомобільні шини з низьким профілем забезпечують відмінну стійкість завдяки розширеній зоні контактної плями. Резина охоплює набагато більшу площу покриття дороги, чіпляючись за кожен сантиметр на високій швидкості. Низькопрофільні покришки максимально точно виконують команди керма, що значно покращує керованість машини.
Чим нижча висота скатів, тим краща їхня стійкість до деформацій. Конструкція каркасу вкривається додатковими резиновими шарами, які надійно захищають від прогинань боковини при входженні у повороти. Також значно зменшується ризик занесень та мінімізується кількість буксувань.
Якщо встановити на низькопрофільні шини диски з якісного алюмінію, зовнішня привабливість автомобіля буде виділятися здалеку. Саме такі тандеми користуються великим попитом у любителів проведення тюнінгу, які готові платити більші гроші заради естетичного вигляду машини.
Недоліки низькопрофільних автошин
Одним із основних недоліків низькопрофільних шин є стан доріг у більшості регіонах нашої країни. Експлуатувати цю резину потрібно виключно на рівних асфальтованих покриттях, на яких можна розігнати автомобіль. Чим більше на трасі нерівностей, тим гіршими стають важливі їздові параметри, а компаунд набагато інтенсивніше зношується. При їзді в таких умовах водій з пасажирами відчуватимуть кожну ямку, а з-під коліс доноситься неприємний шум. Про комфорт під час їзди на поганих дорогах можна забути.
Максимальна жорсткість компаунду покращує стійкість машини, однак разом з цим посилюється сила тертя. Це являється однією з основних причин пришвидшеного зношування протекторів, якщо порівнювати з класичними скатами. В середньому, ресурсу одного комплекту низько профільних шин (звісно, в залежності від інтенсивності експлуатації) вистачає на два-три сезони. Однак, дуже велике значення у цьому питанні відіграє стан дорожніх покриттів, на яких такі покришки будуть використовуватися.
Не можна не згадати й фінансове питання. Ціна шин з низьким профілем вища, ніж вартість класичних моделей, і різниця досить суттєва. Окрім цього, диски під таку резину купити потрібно зі збільшеним діаметром, які також коштують дорожче.